Odens dotter

Mitt första inlägg får handla om den ena halvan av mitt namn. Oden.

Oden var den visaste av alla gudar och jag tror helt ärligt att jag härstammar från honom. Särskilt övertygad blir jag då jag ser på min lillasyster och vissa av mina vänner. Gudarna i gamla mytologier kunde ta en annan skepnad och få barn med människor. Min klokhet måste ha kommit från någonstans och det är den enda rimliga förklaringen. Jag tror helt enklet att Oden måste vara min rätta far. Min mamma är en fantastisk kvinna så de lät mig växa upp hos henne eftersom hon kunde fostra mig väl. Min skönhet har jag ärvt efter henne. Inte många som kan omnämna sig både snygg och klok med en gnutta gudomligt skimmer över sig, men det är precis så jag är.

Mitt intresse för allt övernaturligt har jag haft sedan jag var liten. Jag önskar att jag levt för cirka 100 år sedan då det var mer accepterat att tro på det oförklarliga. Världen då verkar ha varit så mycket mer spännande. Att gå ut på en promenad i skogen och kanske möta en varulv eller en huldra gör det genast så mycket mer intressant. Tycker att vetenskap är det tråkigaste som finns. Som tur är kan vetenskapen inte förklara allt!
jjsjjss

Leave a Reply

