Framtidens spöke

Det är risk att det här blir ett fluminlägg men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.

Ni som hamnar på min blogg är ju intresserad av mystik. Jag är övertygad om att de flesta av er tror på spöken. Därför lyder min fråga: Hur tror ni att framtidens spöke ser ut?

Det kanske är en konstig fråga men tänk på de spöken som sägs gå igen. Folk blir fortfarande mördade så den typen av spöken kommer även i fortsättningen finnas. Fast en karl som kör häst och vagn kommer inte att finnas. Folk lever annorlunda idag och det innebär att spöken som går igen i framtiden också kommer att vara moderna. Spöken fastnar i sin tid. Om min männskliga pappa (Oden är ju min riktiga, remember? 😉 )skulle gå igen som spöke så skulle det abolut vara med bilar. Han är tokig i bilar. Han kan sitta och söka i timmar på nätet och sorterar reservdelar efter märke. Till och med jag vet vilka sidor han tycker om eftersom de ligger som favoriter på datorn. Sitter han inte på datorn så är han i garaget och sorterar muttrar. Han har till och med namn på lådorna. Han blir väldigt irriterad om jag skulle råka lägga en mutter bland spikarna. Min pappa skulle därför bli arg även som spöke om någon slarvpelle flyttade in i hans garage.

Barn som spökar sägs ofta hoppa hopprep eller hage. Det är det inte så många barn som sysselsätter sig med idag. Istället tror jag att spöken kommer att bli allt vanligare framför TV:n. Det beror på att jag tror att framtidens barnspöke spelar TV-spel.

Jag hoppas att ni förstår min tankegång. Så vad tror ni att framtidens spöken kommer att pyssla med i livet efter detta?
rrytdyd
Ett modernt spöke på en fotbollsarena.

Leave a Reply

