Bevis på jordens undergång?

Det är inte klokt vad det snöar. Den ena snöstormen efter den andra når Sverige. Själv är jag otroligt glad att jag ändå köpte den där snöslungan. Jag tvekade länge om det verkligen var värt alla pengarna men övertalade mig själv och löste det hela med ett enkelt lån. Så himla tacksam för det, jag avskyr verkligen att skotta snö på morgonen!

Det är inte bara Sverige som har fått mycket snö utan även hela Europa! Det här får mig att fundera om det nu är jordens undergång vi ser?!? 😉 Det finns nämligen en profetia som förutspår att om det snöar i södra Italien två dagar i rad så är det början på jordens kolaps. De flesta känner till Nostradamus men inte allt för många känner till Matteo Tafuri. Matteo Tafuri föddes i södra Italien, Soleto, i slutet av 1400-talet. Han var astrolog, filosof och kunnig inom medicin.

Det är även hans hemstad Soleto som profetian gäller. Soleto ligger på Italiens klack. Två dagar av snö i palmernas Soleto är början på slutet för jorden enligt honom. Så vi får hålla tummarna att denne man som levde för cirka 500 år sedan har fel. Enligt profetian ska det nämligen även följas av en blixt…..

Matteo Tafuri

Matteo Tafuri

Leave a Reply

